True Hurts

すきな曲をゆるく和訳していきます

【和訳】Icy / Kim Petras

Kim Petrasのアルバム,Clarity収録の"Icy"です。

大切な人に裏切られた事から
心を閉ざしてしまい、心が冷たくなっていく様子を
描いた一曲です。

 

 

 

 

[Verse 1]

 

 

Never loved nobody harder

あんなに誰かを愛したことは無い

 

Never, ever felt stronger

あんなに強く想ったことも無い

 

Thought that we would last forever

 私たちは永遠に続いていくと思っていた

 

 Gave me something to believe in

信じられるものをくれたのに

 

Thought that you were all I needed

あなたこそ本当に必要なものだと思ったのに

 

Look at me, I'm still breathin'

私を見て、私はまだ呼吸をしているの

 

 

 

 

 

[Pre-Chorus]

 

I used to cry over you, baby

あなたの事でよく泣いたりしたけど

 

 

I've wasted all this time

 そんなの時間の無駄だったね

 

 

 [Chorus]

 

Now I got a ice cold heart

 今 私にあるのは氷のように冷たい心

 

 

VVS’ is the only kinda ice I want

 私が求めるのは最上級のダイヤモンドだけ

 

 

Kinda funny how the money can replace the love

 笑えるよね、お金は愛の代わりになれるなんて

 

 

So numb, I don't feel it inside me

 無感覚、もう心は何も感じない

 

 

So dumb, I believed you really liked me

 馬鹿みたい、私を想ってくれてると思ってた

 

 

'Cause of you, now my heart is so icy

 あなたのせいで 私の心は冷え切ったの

 

 

 [Verse 2]

 

Now I'm on a higher level

 今や私は高いところにいる

 

 

I ain't ever gonna settle

 この辺で落ち着くつもりは無い

 

 

Plenty offers on the table

 沢山のオファーがテーブルにある

 

Baby, I don't even hate ya

 別にあなたの事は憎んでいないよ

 

 

Really, you did me a favor

 本当に、あなたは手伝ってくれたから

 

 

Turned my heart into a glacier, yeah

 私の心を氷河のように変えてくれたしね

 

 

[Pre-Chorus]

 

I used to cry over you, baby

 あなたの事でよく泣いたりしたけど

 

 

I've wasted all this time

 そんなの時間の無駄だったね

 

 

 

 

[Chorus]

 

Now I got a ice cold heart

 今 私にあるのは氷のように冷たい心

 

 

VVS’ is the only kinda ice I want

 私が求めるのは最上級のダイヤモンドだけ

 

 

Kinda funny how the money can replace the love

 笑えるよね、お金は愛の代わりになれるなんて

 

 

So numb, I don't feel it inside me

 無感覚、もう心は何も感じない

 

 

So dumb, I believed you really liked me

 馬鹿みたい、私を想ってくれてると思ってた

 

 

'Cause of you, now my heart is so icy

 あなたのせいで 私の心は冷え切ったの

 

 

[Bridge]

 

Yeah, so icy, ah

 そう、冷たくなってしまった

 

Icy, yeah

 冷え切ったの

 

 

 

[Chorus]

Now I got a ice cold heart

 今 私にあるのは氷のように冷たい心

 

 

VVS’ is the only kinda ice I want (Ice I want).

私が求めるのは最上級の宝石だけ

 

 

Kinda funny how the money can replace the love (Replace the love)

笑えるよね、お金は愛の代わりになれるのね

 

 

So numb, I don't feel it inside me

 無感覚、もう心は何も感じない

 

 

So dumb, I believed you really liked me

 馬鹿みたい、私を想ってくれてると思ってた

 

 

'Cause of you now my heart is so icy

 あなたのせいで 私の心は冷え切ったの

 

 

 

 

[Outro]

'Cause of you now my heart is so icy

 あなたのせいで私の心は冷え切ったの

 

Yeah, ah

(Woo-ah!)

 

So numb, I don't feel it inside me

 無感覚、もう心は何も感じない

 

So dumb, I believed you really liked me

 馬鹿みたい、私を想ってくれてると思ってた

 

'Cause of you, now my heart is so icy

 あなたのせいで 私の心は冷え切ったの

 

Icy

 冷たくなってしまった